Det är dags att köpa julklappar. Vi vill tipsa er om att köpa en sportskola till ditt barn. En julklapp som ni har glädje utav länge och som ger glädje till både dig och ditt barn. Anmäl ditt barn till någon av våra sportskolor under perioden 24/11-15/12 och få en julklapp på köpet som skickas per post till er.

Våra sportskolor är fyllda med massor utav glädje och rörelse, precis det som våra barn behöver för att må bra och utveckla olika förmågor som en stark kropp med ett starkt skelett, muskler och ligament. Idag är rörelse en brist i vårt samhälle, på våra sportskolor är kvalitet och rörelse i fokus. Våra ledare är utbildade lärare med många års erfarenhet av att arbeta med barn. Vi kan och är experter på barn och idrott.

Anmäl ditt barn till vår friidrottsskola eller orienteringsskola under perioden 24/11-15/12 och få en julklapp på köpet som skickas till er per post. Här finner ni mera info om våra sportskolor: HÄR

Här kommer Fröken Lindas tips på annat att ge barnen i julklapp:

1. Ge bort en sportskola

Musik, dans, ridning eller Barnens Sportskolas sportskola i Alpin skidåkning eller Friidrott – det finns massor av roliga kurser att ge till barnen. Ett bra sätt att uppmuntra barnens intressen samt att aktivera sina barn, i stället för att bara sitta framför datorn. Läs mer HÄR

2. Julklappar som ger tid

Ge din tid. Barn älskar att umgås och göra saker tillsammans med sina föräldrar. Ge ditt barn en heldag (utan mobiltelefon). Det kan vara en pysseldag hemma, i badhuset, på skridskobanan eller åka skidor tillsammans.

3. Öppna sparkonto

Öppna ett sparkonto där både ni själva och andra kan sätta in pengar vid tex. födelsedagar. Pengar som barnen sedan kan använda till körkort, sitt första boende eller vad de vill när de blir 18 år. Kommer bli mycket uppskattat den dagen!

4. Fadderbarn ger glädje till fler

Skaffa ett fadderbarn som barnen kan följa under sina uppväxtår genom bilder och brev. Ett bra sätt för barnen att få inblick i hur barn i u-länder har det, att sånt som mat och skola inte alltid är att ta för givet.

5. Upplevelse

Biobiljett, sportevenemang eller leklandsbesök. Att ha en nöjesupplevelse att se fram emot gör allt mycket roligare.

6. Klassikern: Spel och böcker

Spel, böcker, lego och tekniska experiment är bra för hjärnan, motoriken samt koncentrationen. Spel och böcker är sådant ni har glädje av länge, då de inte går ur tiden.

7. Återanvänd leksakerna

Vill man inte göra sig av med leksakerna som barnen tröttnat på kan du plocka undan och ställa bort sakerna ett tag i källaren. Barnen kommer inte att märka att de försvunnit. Varje gång du plockar fram dem igen är det julafton igen.

8. Friluftsdag

En dag i skogen. I skogen kan man göra massor som plocka svamp, bär vandra, lyssna och titta på djur, lyssna på ljud och leta djur. Kan kombineras med picknick eller övernattning i skogen!